Varietatea practicantilor de coaching, precum si varietatea obiectivelor clientilor si individualitatea umana au dus la aparita mai multor variante de abordare de coaching.
Abordarea de coaching se refera la modalitatea in care un coach livreaza serviciul de coaching si este o reflectare a principiilor sale, a modelelor si instrumentelor pe care acesta le foloseste.

Si poate fi:

  • Orientata spre solutii
  • Orientata catre valorile clientului
  • Non-directiva
  • Directiva
  • Focusata pe obiective
  • Coaching prin NLP (Programare Neuro Lingvistica)

Acestea sunt doar cateva exemple din multitudinea de abordari existente. Unele suprapunandu-se, deoarece coachul se adapteaza cum considera el ca este mai bine situatiei create in cadrul sedintei de coaching.

Eu, personal, prefer orientarea non-directiva spre solutii. Acesta abordare presupune acompanierea clientului spre gasirea unor solutii pentru depasirea obstacolelor cu care se confrunta si de atingere a obiectivelor sale, fara a fi ghidat. Permitandu-i astfel spatiul necesar pentru ca solutis sa izvorasca din interiorul sau. IN acest fel am siguranta ca solutiile gasite sunt reale si conforabil de pus in practica.